Třída 5. A

Třídní učitel/ka: Mgr. Kateřina Haladová

Aktuálně ve třídě

Angličtina - čtvrtek 22.10

V online hodině jsem dnes zkontrolovali odpovědi na otázky ve cvičení A a C na straně 62 - 63. Popisovali jsme rozdíly mezi obrázky ve cvičení A, podle popisů jsme hádali, o jakou hračku jde, a sami jsem takové hádanky dávali. 

23.10.

Čj- 1. Udělej online test:   desetiminutovka ČJ (klikni na podtržený text)

     2. Napiš do sešitu Popis pracovního postupu

            (na stránku a pů v sešitě)

Popis si dává za cíl popsat nějaký jev, děj, předmět, určitou činnost. Popis by měl být výstižný, abychom si mohli učinit vlastní představu o popisovaném objektu. Může být doplněn schématy, náčrtky, obrázky apod. Důležitá je volba pořadí při popisu jednotlivých částí (začínáme nejdůležitějšími prvky, postupujeme k jednotlivostem).  Popis prostý usiluje o co největší názornost, popis odborný pak o co největší přesnost.

OSNOVA:

Úvod: a) Babiččina svíčková
   
Stať: a) Příprava surovin
  b) Vaření
   
Závěr: a) Podávání svíčkové


Pro tuto slohovou práci jsem si vybral popis přípravy svíčkové na smetaně, jelikož svíčková je mým nejoblíbenějším jídlem. Proto jsem požádal svoji babičku, aby mi prozradila svoje tajemství pravé svíčkové. A tak bych chtěl i vám říci, jak jsem ji připravil.

Nejprve jsem si nachystal tyto suroviny: 60 dkg čisté svíčkové, 5 dkg slaniny, 10 dkg tuku, cibuli, 25 dkg kořenové zeleniny, sůl, 10 zrnek pepře, 5 zrnek nového koření, špetku zázvoru, kousek bobkového listu i tymiánu, ¼ až ½ litru kysané smetany, 2-3 lžíce mouky, ocet a citrónovou šťávu. Jako ozdoba se dává brusinkový terč (brusinky + kolečko citrónu).

Jakmile jsem si připravil všechny suroviny, pustil jsem se do vaření. V hrnci jsem rozpálil tuk a maso v něm prudce po celém povrchu opekl. Vyjmul jsem jej a ve zbylém tuku jsem osmahl do červena mrkev, celer a petržel nakrájenou na kolečka. K osmažené zelenině jsem vrátil maso, osolil, přidal cibuli a všechno koření a maso jsem dusil asi 1 hodinu, než změklo. Při dušení jsem podléval maso vodou a ke konci nechal šťávu hodně vysmahnout, aby měla omáčka pěknou barvu. Maso jsem ještě naposledy podlil, dal do trouby a dopekl. Během pečení jsem maso poléval šťávou, aby neoschlo. Šťávu se zeleninou jsem rozmixoval, postavil znovu na plotnu, zalil smetanou, v níž jsem rozšlehal mouku, a přikyselil octem a citrónem. Nakrájené maso jsem vložil do omáčky a nechal přejít varem. Omáčku jsem ochutil solí, pepřem a cukrem a provařil ji.

Když byla omáčka hotová, nachystal jsem si talíře. Na ně jsem položil 4 knedle (1 ks = 25 g), plátek masa a přelil svíčkovou omáčkou (2 dcl). Omáčku jsem ozdobil brusinkovým terčem. Všem moc chutnalo a jsou rádi, že můžou dodnes ochutnávat další jídla, které uvařím. Samozřejmě jsem donesl ochutnat i babičce, která mi řekla, že se mi to velmi povedlo.

M- Udělej online test https://forms.office.com/Pages/DesignPage.aspx#FormId=jdaJ8c77l0CysCD0yO_q1VnbWK6dx-1InWOgK8Hr3OVUQVRXN1E3S0ZaUkcxR1NZQTNaNEIwTlpRTi4u

 

 

22.10.

ČJ - uč 36/18, 39/5 napsat do sešitu, PS 20/11, 21/12

M - piš a vyřeš do sešitu následující úlohy

Slovní úlohy navíc : 

1. Petr zasadil 220 kilogramů brambor a urodilo se mu dvanáctkrát více. Kolik tun brambor se mu urodilo?

 2. Maminka koupila chlapcům stejnou látku na šaty. Nejstaršímu Pepíkovi koupila 2,5 m látky, Karlovi 1,25 m a Lojzíkovi o 0,3 m látky více než Karlovi. Kolik korun zaplatila maminka za látku, jestliže 10 cm látky stojí 13,80 Kč?

Angličtina ve středu 21.10

Milí páťáci, dnes mám pro vás odkazy na dvě online cvičení, kterými si procvičíte, co zrovna probíráme. První je tady: https://learningapps.org/display?v=pg067zykn20 Klikněte na "audio" políčko, poslechněte si ho a přiřaďte ke správnému slovíčku. Pokud se vám to povede. Dvojice zmizí. Druhý odkaz je tady: https://wordwall.net/resource/651494/prepositions-place-sentences-true-false Je potřeba si přečíst větu pod obrázkem a podle toho, zda říká o obrázku pravdu, ji zařadit mezi TRUE (pravda) nebo FALSE (lež, nepravda). Než pošlu odkaz na oblíbenou hru z loňska, zadám ještě úkol z knížky: Na str. 63 si udělejte cvičení D. První online aktivita vás na něj připravila - napište hračky do křížovky a odpovězte na otázky. Kdo zvládne, pošlete mi prosím foto této stránky jako odpověď na zadání, které zveřejním v Teamsech.. Kdo nezvládne, zítra se domluvíme, jak to budeme dělat. A teď už odkaz na onu hru: https://wordwall.net/resource/2253532/body-parts (Mlátíme po hlavičkách sysly s částmi těla.)

Výuka 21.10.

M- PS 17- celá strana

Čj- PS 23/5 24/6,8 Ve cvičení 8 pošlu tajenku paní učitelce na mail,

 online test- https://www.scio.cz/onlinetesty/testZdarmaNL.asp?typtestu=C5

VLA - kvůli nevhodnéhmu chování zrušeno VLASTIVĚDU DĚLÁ KAŽDÝ SÁM ! vypisujete Bitvu na Bílé hoře UČ str 6

https://www.youtube.com/watch?v=quYXrpTItws

Práce pro všechny, kdo nemají dost počítání :)

Kdo by měl chuť si ještě započítat ! 

Angličtina v pondělí a úterý 19. a 20.10

Na pondělní online hodině jsme hádali, jaké jídlo si myslí paní učitelka, a pak si zapsali význam slovíček z 29. lekce (slovníček najdete v učebnici na str. 108). 

Popsali jsme obrázek na str. 62, vyjmenování věcí je snadné, snažíme se spíše o věty typu "There is a crocodile on the shelf. There a clock on the wall between the door and the window."

V úterý je úkolem napsat si odpovědi na otázky ve cv. A na str. 62 a ve cv. C na str. 63 napsat, zda jsou věty pravdivé, nebo ne. (Pozor, věty v C se týkají pouze 3. obrázku, tak se nenechte zmást!) Zkontrolujeme si je na čtvrteční online hodině. Ve středu se můžete těšit na nějaké hry. 

 

Úterý 20.10.

M- PS str 16-celá strana (cvičení 1-5) od každého cvičení si spočítáme první příklad, takže děti budou mít návod z online hodiny

 ČJ- UČ str.35/15,16 36/17 PS 19/8 

VLA- kdo, nestihl opakování dodělává práci z pondělí tj. str. 4

Pondělí 19.10.

Čj PS 19/7, 20/9, 21/13, do sešitu přepiš cvičení v učebnici 35/14

M - UČ str 26/ celá, v online hodině probereme jednotky objemu a potom každý sám procvičuje, píše do sešitu, vyfoť a pošli práci na mail paní učitelce 

https://www.youtube.com/watch?v=O88TbsUUvHM

VLA- 5/13 vyhledej na internetu a doplň 

Informace o distanční výuce angličtiny

Jak již vidité v tabulce níže, příští týden proběhne online výuka angličtiny dvakrát - v pondělí a ve čtvrtek. Děti budou rozděleny do čtyř skupinek, aby se každý dostal častěji ke slovu. První skupina začne v 10.15, druhá v 10.45, třetí pak v 11.15 a poslední v 11.45. Stejné časy a stejné rozdělení platí pro oba dny, abychom předešli zmatkům. Rozdělení dostanou rodiče mailem, ale všichni už mají schůzky zaneseny v kalendáři v Teamsech, měly by se vám zobrazovat. Na online hodinách budeme částečně pracovat s učebnicí, částečně hrát různé jazykové a konverzační hry. V úterý a ve středu zadám v Teamsech online aktivity na procvičování - půjde buď o úkoly odevzdávané přímo v Teamsech, které tam také opravím a okomentuji, nebo o odkazy na různé hry, poslechy a cvičení na internetu. S jakýmkoli dotazem se na mě neváhejte obrátit. 

Rozvrh hodin na distanční výuku

  online MS teams hodina offline hodina-dítě pracuje samo online MS teams hodina
Pondělí 8:30 M  8:30 M ČJ       VLA 10:05 AJ
Úterý 8:30 ČJ 9:30 ČJ M 10:30 konzultace 
Středa
8:30 M  8:30 M
ČJ        10:30 VLA
Čtvrtek 8:30 ČJ  9:30 ČJ M 10:05 AJ
Pátek
8:30 M  8:30 M
ČJ  

1.skupinka začíná online výuku v 8:30, následuje 2.skupinka od 9:30. Vždy jedeme jeden předmět online a v této hodině si zadáme a vysvětlíme učivo na samostatnou práci. 

1.skupinka: Jára, Nazar, Kuba, Milda, Rosťa, Hugo H., Terka, Hanka, Viky, Míra, Adélka, Štefan

2. skupinka: Vojta, Hugo F., Hugo B., Jana, Johanka, Naty, Fába, Lukáš, Adam, Isa, Ema, Sam
 

AJ online hodiny jsou od 10:15 postupně po skupinkách (viz kalendář Teams)

úterý 11:00 konzultace pro děti= videohovor po Teams streamu, nebo chat s nejastnostmi 

Výuka 16.10.

M PS 15/4,5,6

ČJ UČ 33/10 Pamatuj na naše nová pravidla !

nauč se básničku: 

Dobře jsi mi připomněl, jak se píše zapomněl, jako pomník, pomněnka, domnívat se, domněnka!

 

plus test čtenářské gramotnosti na https://ib.scio.cz/Test?t=Ctenar-ucimesedoma-demo

 

Výuka 15.10.

Společně jsme přes Teams udělali  GEOMETRII stranu 4/1,2,3 každý sám dodělá 4/4, 5/1

úkol z M je PS 14/4,5 a 15/1,2,3 cvičení 1,2,3 poprosím vyfotit poslat na haladova@zspodzvahovem.cz, jestli nemůžu fotit pošlu mail s výsledky

úkol z ČJ je PS 19/8

15.10.

Zítra přihlášení po skupinkách na https://teams.microsoft.com/

přihlašovací mail je školní mail dítěte,

 heslo: Pataci.2020, nebo Ruprecht2020, jestli nefunguje napsat panu řediteli o reset. 

začátek 8: 30 1.skupinka: Jára, Nazar, Kuba, Sam, Milda, Rosťa, Hugo H., Terka, Hanka, Viky, Míra, Adélka, Štefan 

začátek 9:30 2. skupinka : Vojta, Hugo F., Hugo B., Jana, Johanka, Naty, Fába, Lukáš, Adam, Isa, Ema
 

 

Online výuka 14.10.

Dnes jsme přes zoom dělali cvičení z učebnice M str. 24/ 1- společně jsme udělali a,c - za domácí úkol tedy zbylo b,d 

Zkoušeli jsme se přihlásit do MS Teams, většině se úspešně podařilo, ale ještě musíme doladit účastníky, kteří se nepřipojili. 

Harmonogram školního roku

2. 11. - Projektový den

26.-30. 10. - Podzimní prázdniny

9. 11. - Den otevřených dveří

16. 11. - Ředitelské volno

17. 12. - Vánoční jarmark

23. 12. - začátek Vánočních prázdnin (nástup do školy 4. 1.)

28. 1. - Vysvědčení

29. 1. - Pololetní prázdniny

22.2. – 28.2.2021 Jarní prázdniny 

1.3. - 5. 3. - Zimní škola v přírodě (lyžák)

 

12. října Co aktuálně probíráme

Český jazyk - PRAVIDLA  psaní BĚ/BJE a VĚ/VJE a PĚ

Matematika- převody jednotek délky, převody jednotek hmotnosti 

VLA- začátek novověku, objevení Ameriky, nástup Habsburků na český trůn 

PŘ- horniny a nerosty 

Přehled učiva, co aktuálně probíráme

M- násobilka, písemné násobení a dělení 

Čj- vyjmenovaná slova, slovní druhy, pády

VLA- dokončili jsme Přemyslovce a probíráme Karla IV. 

PŘ- živá a neživá příroda, přírodnina- surovina- výrobek 

ROUŠKY VE ŠKOLE

Děti by měly mít s sebou dvě čisté (vyprané látkové či jednorázové) roušky a sáček na odložení roušky špinavé. Dále platí, že s příznaky respiračního onemocnění není možné dítě do školy vpustit. V případě že dítě podstupuje test na COVID  informovat třídního učitele. 

Děkujeme za pochopení.

 

 

První týden školy

Postupně si přinášíme do školy pomůcky na jednotlivé předměty a sešity. 

Přezuvky, tělocvik, výtvarné potřeby. 

Vyplnit první listy v ŽK, odevzdat dokumenty s podpisem rodiče- souhlas GDPR a péči školního psychologa. 

Až v pátek bude probíhat výuka podle rozvrhu.