Online učivo -

Červen

Používám slova always, sometimes a never ve větě se slovesem v přítomném čase prostém. Používám také otázku How often...?

Používám slovesa must a mustn´t. 

V tématu Let´s be healthy rozumím slovíčkům ohledně sportů, vybavení na sport a zdravého životního stylu. 

Čtu text s porozuměním, doplňují chybějící slova do vět. 

Vloženo: 06.06.2022, 15:32/upraveno: 06.06.2022, 15:32

Květen

Dokážu odpovědět na různé otázky související s běžnými denními nebo víkendovými činnostmi.

V přítomném čase prostém vytvářím kladné a záporné věty ve všech osobách. 

Rozumím jednoduchému textu o tom, jak bychom se měli starat o naši planetu. Znám základní slovní zásobu v této oblasti. 

Znám názvy dnů v týdnu, umím odpovědět na otázku "How often ...?". 

Vloženo: 01.05.2022, 14:15/upraveno: 01.05.2022, 14:15

Duben

Popisuji vlastní den i den jiné osoby, doplňuji podrobnější informace o místě, denní době apod. 

Umím položit otázku "What's the time?" a odpovědět na ni. Dokážu správně přečíst čas na digitálních hodinkách, na analogových mi nedělá problém vyjádřit celou hodinu, čtvr, půl a tři čtvrtě. 

Rozšiřuji si slovní zásobu potřebnou k popisu jarní přírody a svátků. 

Vloženo: 08.04.2022, 09:50/upraveno: 08.04.2022, 09:50

Březen

Nová učebnice

Vloženo: 03.03.2022, 12:50/upraveno: 03.03.2022, 12:50

Únor

 

Témata: sport a hry, oblíbené věci a činnosti, režim dne, telefonování

  • Rozšiřuji slovní zásobu k tématu sportovní hry. 

  • Umím vytvořit mn. číslo u podstatných jmen, která jej tvoří pravidelně i nepravidelně. Používám ukazovací zájmena this/these, rozumím zájmenům that/those.

  • Dokážu popsat, co se děje na obrázku – co mají lidé na sobě, jak vypadají a co dělají.

  • Dokážu popsat typický den jiné osoby (sourozence, rodiče…). 

  • Daily activities, činnosti každodenního života. 

Vloženo: 31.01.2022, 14:34/upraveno: 31.01.2022, 14:34

Leden

 

Témata: na pláži a v parku; koníčky; 

  • Procvičuji přítomný čas průběhový.

  • Používám tázací tvary What, Who, Where, Which.

  • Dokážu o sobě sdělit – ústně i písemně – několik informací: kdo jsem, kde bydlím (co je poblíž domu), co rád dělám a nedělám…; totéž umím říct o dalších členech rodiny.

  • Dokážu odpovědět na otázky: What is it? Who is it? Where is …..? What are you wearing? Have you got …..? Can you…? What’s your favourite….? What do you eat for…? What colour is …..? How many….?

Vloženo: 31.01.2022, 14:30/upraveno: 31.01.2022, 14:30

Prosinec

 

Témata: oslava narozenin, měsíce, na pláži a v parku; koníčky

  • Dokážu pojmenovat věci na pláži a v parku.

  • Pojmenuji roční období a okomentuji počasí. 

  • Pro popis činností, které právě probíhají, používám přítomný čas průběhový (otázky i zápor). 

  • Používám tázací tvary What, Who, Where, Which.

  • Dokážu o sobě sdělit – ústně i písemně – několik informací: kdo jsem, kde bydlím (co je poblíž domu), co rád dělám a nedělám…; totéž umím říct o dalších členech rodiny.

  • Umím vytvořit mn. číslo u podstatných jmen, která jej tvoří pravidelně i nepravidelně. Používám ukazovací zájmena this/these, rozumím zájmenům that/those.

  • Poslouchám, čtu a mluvím o Vánočních zvycích. 

Vloženo: 01.12.2021, 13:59/upraveno: 01.12.2021, 13:59

Listopad

Témata: oslava narozenin, měsíce, na pláži a v parku; koníčky

  • Opakuji si předložky místa – in/on/in front of/behind/between/under.

  • Rozšiřuji slovní zásobu v oblasti přídavných jmen.

  • Znám názvy dopravních prostředků.

  • Dokážu pojmenovat věci na pláži a v parku.

  • Pojmenuji roční období a okomentuji počasí. 

  • Dokážu odpovědět na otázky: What is it? Who is it? Where is …..? What are you wearing? Have you got …..? Can you…? What’s your favourite….? What do you eat for…? What colour is …..? How many….? 

  • Pro popis činností, které právě probíhají, používám přítomný čas průběhový. Používám zájmena I/she/he a k nim správný tvar slovesa být

Vloženo: 26.10.2021, 15:25/upraveno: 26.10.2021, 15:25

Říjen

Témata: konverzace, hračky, předložky místa

  • Bezpečně dokážu odpovědět na otázku How many…? What is it doing?

  • Rozlišuji jednotné a množné číslo, umím vytvořit množné číslo u podstatných jmen končících na -y (day – story) nebo – s (dress). 

  • Znám názvy dnů, umím je napsat i říci.

  • Učím se číst text s porozuměním, odpovídám na otázky k textu.

  • Opakuji si názvy hraček, poznávám je podle popisu.

  • Používám present continuous, a to ve třetí osobě jednotného čísla (he, she, it) a v první osobě jednotného čísla (I)

  • Rozšiřuji slovní zásobu v oblasti přídavných jmen.

  • Učím se předložky místa – in/on/in front of/behind/between/under.

  • Procvičuji zájmena a umím říci, že někdo nebo něco je. 

Vloženo: 15.10.2021, 13:53/upraveno: 15.10.2021, 13:53

Září

Témata: jídlo, true or false, práce s textem

  • Dokážu říci, jaké jídlo mám a nemám rád, co obvykle snídám, a sestavit ideální menu v restauraci. 

  •  Dokážu si říci o konkrétní jídlo a zeptat se někoho jiného, co by si k jídlu dal.

  • Dokážu rozhodnout, zda určité tvrzení o obrázku je či není pravdivé.  

  • Do textu s dopomocí doplňuji vynechaná slova z nabídky.

Vloženo: 15.10.2021, 13:52/upraveno: 15.10.2021, 13:52