Online učivo - Matematika
- 29.04.2024 Květen
- 26.03.2024 Duben
- 26.02.2024 Březen
- 12.02.2024 Únor
- 03.01.2024 Leden
- 28.11.2023 Prosinec
- 30.10.2023 Listopad
- 29.09.2023 Říjen
- 08.09.2023 Září
Květen
-
Násobení devíti – Rozšiřuji číselný obor násobení do 9, počítám jednoduché příklady s násobením, násobilku procvičuji.
-
Poznávání dalších členů rodiny – Prohlubuji vhled do rodinných vztahů.
-
Tvoření grafu – Objevuji strategii k dopočítávání do tabulky, data dopočítám. Vytvářím graf dle zadaných podmínek a požadavků.
-
Práce s rozvrhem hodin – Orientuji se v rozvrhu hodin. Určím, kolik minut trvá zadaný úsek.
-
Násobení deseti – Rozšiřuji číselný obor násobení do 10, počítám jednoduché příklady s násobením.
-
Procvičování počítání – Určím pětinu a šestinu z celku, procvičuji násobení, dělení a další prostředí.
Vloženo: 29.04.2024, 12:47/upraveno: 29.04.2024, 12:47
Duben
-
Počítání písmen – Statisticky zaznamenávám podle daného textu.
-
Práce s geodeskou – Experimentuji s obrazci na geodesce, pojmenovávám vlastnosti obrazců.
-
Rozlišování obvodu a obsahu – Manipulativně rozpoznávám obvod a obsah. Rozpoznám vhodný střih/síť krychle v galerii útvarů.
-
Počítání mincí a korun – Rozlišuji část celku a celek, dopočítám mince i koruny do celku.
-
Odhadování – Zdokonaluji dovednost odhadnout náhodnou situaci a prověřit svůj odhad.
-
Práce s tvary – Modeluji a přetvářím rovinné útvary dle zadání a vlastností obrazců.
-
Hledání různých řešení – Prohlubuji znalosti v prostředích zvířat, pavučin a součtových trojúhelníků.
-
Násobení – Svou znalostí násobení řeším početní operace s rovností a nerovností.
Vloženo: 26.03.2024, 13:04/upraveno: 26.03.2024, 13:04
Březen
-
Počítání věku – Hledám různé strategie k řešení úloh o věku a úloh s více podmínkami.
-
Počítání peněz – Rozlišuji mezi počtem mincí a korun.
-
Hledání více řešení – Dopočítám čísla do grafické struktury čtverce, rozšířené o další podmínku. Argumentuji při nalezení úlohy s více řešeními.
-
Řešení záhad – Objevuji strategie, jak dopočítat data do tabulky jízdy autobusem. Rekonstruuji narušenou strukturu čísel.
-
Řešení slovních úloh – Poznávám a počítám úlohy s řetězením, postupným sledem kroků, rovníkovou situací a matematickým jazykem.
-
Rýsování a hledání tvarů - Narýsuji čáry, bod, přímky, úsečky. Tyto pojmy používám. Označím požadované útvary.
-
Násobení osmi - Rozšiřuji číselný obor násobení do 8, počítám jednoduché příklady s násobením. Násobím se třemi činiteli.
Vloženo: 26.02.2024, 12:41/upraveno: 26.02.2024, 12:41
Únor
-
Prostředí Rodina – Orientuji se v základních rodinných vztazích.
-
Co už umíme – Prohlubuji vhled do již známých prostředích, rozvíjím prostorovou představivost.
-
Násobení sedmi - Rozšiřuji číselný obor násobení do 7, počítám jednoduché příklady s násobením.
-
Počítání do 100 – Rozšiřuji číselný obor, počítám do 100, píši číslice do 100, provádím s nimi početní operace.
-
Orientace v čase – Orientuji se v jednoduchých časových údajích.
Vloženo: 12.02.2024, 13:30/upraveno: 12.02.2024, 13:30
Leden
-
Počítání do 80 – Rozšiřuji číselný obor, počítám do 80, píši a čtu čísla do 80, provádím s nimi početní operace.
-
Násobení šesti – Rozšiřuji číselný obor násobení do 6, počítám jednoduché příklady s násobením.
-
Zkoumání násobilkového čtverce – Učím se orientovat v násobilkovém čtverci, doplňuji vhodná čísla.
-
Opakování probraného učiva – Procvičuji uplatňování známých situací v různých kontextech.
-
Základní útvary v prostoru – Rozlišuji a poznávám krychli, kvádr, kruh a válec. Určuji jejich základní vlastnosti.
Vloženo: 03.01.2024, 07:42/upraveno: 03.01.2024, 07:42
Prosinec
-
Počítání do 60 – Rozšiřuji číselný obor, počítám do 60, píši a čtu čísla do 60, provádím s nimi početní operace.
-
Poznávání znaménka „krát“ – Seznamuji se s pojmem a umím ho vhodně použít.
-
Stavění jeviště – Experimentuji se čtverci při výrobě jeviště. Rozlišuji přilehlost různých stěn, vytvářím více střihů/řešení.
-
Práce s množstvím – Určuji část z celku (osmina).
-
Násobení pěti – Setkávám se s násobením pěti, počítám jednoduché příklady s násobením.
-
Práce s pravítkem – Vytvářím si měřidlo, změřím určitou délku.
Vloženo: 28.11.2023, 13:18/upraveno: 28.11.2023, 13:18
Listopad
-
Řešení pojmu „kolikrát“ – Sbírám zkušenosti s pojmem „kolikrát“, učím se ho vhodně používat.
-
Prostředí Parkety - Pokryji parketáž 3x5, vytvořím různá řešení, najdu řešení dle zadané podmínky.
-
Objevování vlakových linek - Experimentuji s rozložením bodu dle daných podmínek, učím se postupovat dle zadané úlohy.
-
Počítání do 38 – Rozšiřuji číselný obor, počítám do 38, píši a čtu čísla do 38, provádím s nimi početní operace. Sbírám zkušenosti s násobilkou jako opakovaným sčítáním. Propojuji geometrické situace s aritmetickými.
-
Práce s množstvím – Určuji část z celku (čtvrtina, polovina), pracuji s veličinou, násobím ji.
-
Oblékání krychle – Připravuji se na rekonstrukci sítí krychle. U krychle určím 6 stěn, Rozlišuji pojmy hrana, stěna, vrchol. Určím a ukáži 8 vrcholů a 12 hran krychle. Ukáži rovnoběžnost 2 stěn. Určím rozdíl mezi čtvercem a krychlí.
Vloženo: 30.10.2023, 14:31/upraveno: 30.10.2023, 14:31
Říjen
-
Rozdělování zvířat a mincí – Rozdělím zvířata a mince na stejně silná družstva, určuji, které družstvo je silnější.
-
Prostředí Parkety – Pokryji parketáž 4x4, vytvořím různá řešení.
-
Objevování cyklotras – setkávám se s kombinatorikou, orientuji se v cyklotrase.
-
Počítání do 30 – Počítám do 25, píši a čtu čísla do 25, provádím s nimi početní operace.
-
Číselná osa – Zobrazuji čísla na číselné ose.
-
Rozdělování na části – Rozděluji útvary na poloviny a čtvrtiny.
-
Poznávání prostředí Sova – Učím se pracovat s plánem reálné situace, prohlubuji svou orientaci na číselné ose učím se pokládat konstruktivní otázky, učím se vytvářet účinnou řešitelskou strategii.
Vloženo: 29.09.2023, 13:50/upraveno: 29.09.2023, 13:50
Září
-
Opakování počítání do 20 s přechodem přes 10 – Provádím sčítací a odečítací početní operace s přechodem přes 10, příklady počítám i pamětně.
-
Poznávání dědy Lesoně – Rozlišuji zvířata a jejich hodnotu, rozděluji je na stejně silná družstva, upravuji rovnice se zvířaty
-
Počítání do 25 - Počítám do 25, píši a čtu čísla do 25, provádím s nimi početní operace.
-
Pozorování tvarů - Pojmenuji a rozliším základní útvary, rozděluji je na poloviny.
-
Mince x koruna – Vysvětlím rozdíl mezi mincí a korunou, rozlišuji tyto pojmy při práci s úlohou a při výpočtech.
Vloženo: 08.09.2023, 13:17/upraveno: 08.09.2023, 13:17