Online učivo - Matematika

Květen

  • Násobení devíti – Rozšiřuji číselný obor násobení do 9, počítám jednoduché příklady s násobením, násobilku procvičuji.

  • Poznávání dalších členů rodiny – Prohlubuji vhled do rodinných vztahů.

  • Tvoření grafu – Objevuji strategii k dopočítávání do tabulky, data dopočítám. Vytvářím graf dle zadaných podmínek a požadavků.

  • Práce s rozvrhem hodin – Orientuji se v rozvrhu hodin. Určím, kolik minut trvá zadaný úsek.

  • Násobení deseti – Rozšiřuji číselný obor násobení do 10, počítám jednoduché příklady s násobením. 

  • Procvičování počítání – Určím pětinu a šestinu z celku, procvičuji násobení, dělení a další prostředí.

Vloženo: 29.04.2024, 12:47/upraveno: 29.04.2024, 12:47

Duben

  • Počítání písmen – Statisticky zaznamenávám podle daného textu. 

  • Práce s geodeskou – Experimentuji s obrazci na geodesce, pojmenovávám vlastnosti obrazců.

  • Rozlišování obvodu a obsahu – Manipulativně rozpoznávám obvod a obsah. Rozpoznám vhodný střih/síť krychle v galerii útvarů.

  • Počítání mincí a korun – Rozlišuji část celku a celek, dopočítám mince i koruny do celku.

  • Odhadování – Zdokonaluji dovednost odhadnout náhodnou situaci a prověřit svůj odhad.

  • Práce s tvary – Modeluji a přetvářím rovinné útvary dle zadání a vlastností obrazců.

  • Hledání různých řešení – Prohlubuji znalosti v prostředích zvířat, pavučin a součtových trojúhelníků.

  • Násobení – Svou znalostí násobení řeším početní operace s rovností a nerovností.

Vloženo: 26.03.2024, 13:04/upraveno: 26.03.2024, 13:04

Březen

  • Počítání věku – Hledám různé strategie k řešení úloh o věku a úloh s více podmínkami.

  • Počítání peněz – Rozlišuji mezi počtem mincí a korun.

  • Hledání více řešení – Dopočítám čísla do grafické struktury čtverce, rozšířené o další podmínku. Argumentuji při nalezení úlohy s více řešeními.

  • Řešení záhad – Objevuji strategie, jak dopočítat data do tabulky jízdy autobusem. Rekonstruuji narušenou strukturu čísel.

  • Řešení slovních úloh – Poznávám a počítám úlohy s řetězením, postupným sledem kroků, rovníkovou situací a matematickým jazykem. 

  • Rýsování a hledání tvarů - Narýsuji čáry, bod, přímky, úsečky. Tyto pojmy používám. Označím požadované útvary.

  • Násobení osmi - Rozšiřuji číselný obor násobení do 8, počítám jednoduché příklady s násobením. Násobím se třemi činiteli.

Vloženo: 26.02.2024, 12:41/upraveno: 26.02.2024, 12:41

Únor

  • Prostředí Rodina – Orientuji se v základních rodinných vztazích.

  • Co už umíme – Prohlubuji vhled do již známých prostředích, rozvíjím prostorovou představivost.

  • Násobení sedmi - Rozšiřuji číselný obor násobení do 7, počítám jednoduché příklady s násobením.

  • Počítání do 100 – Rozšiřuji číselný obor, počítám do 100, píši číslice do 100, provádím s nimi početní operace.

  • Orientace v čase – Orientuji se v jednoduchých časových údajích.

Vloženo: 12.02.2024, 13:30/upraveno: 12.02.2024, 13:30

Leden

  • Počítání do 80 – Rozšiřuji číselný obor, počítám do 80, píši a čtu čísla do 80, provádím s nimi početní operace. 

  • Násobení šesti – Rozšiřuji číselný obor násobení do 6, počítám jednoduché příklady s násobením.

  • Zkoumání násobilkového čtverce – Učím se orientovat v násobilkovém čtverci, doplňuji vhodná čísla.

  • Opakování probraného učiva – Procvičuji uplatňování známých situací v různých kontextech.

  • Základní útvary v prostoru – Rozlišuji a poznávám krychli, kvádr, kruh a válec. Určuji jejich základní vlastnosti.

Vloženo: 03.01.2024, 07:42/upraveno: 03.01.2024, 07:42

Prosinec

  • Počítání do 60 – Rozšiřuji číselný obor, počítám do 60, píši a čtu čísla do 60, provádím s nimi početní operace.

  • Poznávání znaménka „krát“ – Seznamuji se s pojmem a umím ho vhodně použít.

  • Stavění jeviště – Experimentuji se čtverci při výrobě jeviště. Rozlišuji přilehlost různých stěn, vytvářím více střihů/řešení.

  • Práce s množstvím – Určuji část z celku (osmina).

  • Násobení pěti – Setkávám se s násobením pěti, počítám jednoduché příklady s násobením.

  • Práce s pravítkem – Vytvářím si měřidlo, změřím určitou délku.

Vloženo: 28.11.2023, 13:18/upraveno: 28.11.2023, 13:18

Listopad

  • Řešení pojmu „kolikrát“ – Sbírám zkušenosti s pojmem „kolikrát“, učím se ho vhodně používat.

  • Prostředí Parkety - Pokryji parketáž 3x5, vytvořím různá řešení, najdu řešení dle zadané podmínky.

  • Objevování vlakových linek - Experimentuji s rozložením bodu dle daných podmínek, učím se postupovat dle zadané úlohy.

  • Počítání do 38 – Rozšiřuji číselný obor, počítám do 38, píši a čtu čísla do 38, provádím s nimi početní operace. Sbírám zkušenosti s násobilkou jako opakovaným sčítáním. Propojuji geometrické situace s aritmetickými.

  • Práce s množstvím – Určuji část z celku (čtvrtina, polovina), pracuji s veličinou, násobím ji.

  • Oblékání krychle – Připravuji se na rekonstrukci sítí krychle. U krychle určím 6 stěn, Rozlišuji pojmy hrana, stěna, vrchol. Určím a ukáži 8 vrcholů a 12 hran krychle. Ukáži rovnoběžnost 2 stěn. Určím rozdíl mezi čtvercem a krychlí.

Vloženo: 30.10.2023, 14:31/upraveno: 30.10.2023, 14:31

Říjen

  • Rozdělování zvířat a mincí – Rozdělím zvířata a mince na stejně silná družstva, určuji, které družstvo je silnější.

  • Prostředí Parkety – Pokryji parketáž 4x4, vytvořím různá řešení.

  • Objevování cyklotras – setkávám se s kombinatorikou, orientuji se v cyklotrase.

  • Počítání do 30 – Počítám do 25, píši a čtu čísla do 25, provádím s nimi početní operace.

  • Číselná osa – Zobrazuji čísla na číselné ose.

  • Rozdělování na části – Rozděluji útvary na poloviny a čtvrtiny. 

  • Poznávání prostředí Sova – Učím se pracovat s plánem reálné situace, prohlubuji svou orientaci na číselné ose učím se pokládat konstruktivní otázky, učím se vytvářet účinnou řešitelskou strategii.

Vloženo: 29.09.2023, 13:50/upraveno: 29.09.2023, 13:50

Září

  • Opakování počítání do 20 s přechodem přes 10 – Provádím sčítací a odečítací početní operace s přechodem přes 10, příklady počítám i pamětně.

  • Poznávání dědy Lesoně – Rozlišuji zvířata a jejich hodnotu, rozděluji je na stejně silná družstva, upravuji rovnice se zvířaty

  • Počítání do 25 - Počítám do 25, píši a čtu čísla do 25, provádím s nimi početní operace.

  • Pozorování tvarů - Pojmenuji a rozliším základní útvary, rozděluji je na poloviny.

  • Mince x koruna – Vysvětlím rozdíl mezi mincí a korunou, rozlišuji tyto pojmy při práci s úlohou a při výpočtech.

Vloženo: 08.09.2023, 13:17/upraveno: 08.09.2023, 13:17