Online učivo - Seminář matematika

Duben

  • Souhrnné opakování.

Vloženo: 10.04.2024, 14:20/upraveno: 10.04.2024, 14:20

Únor+ Březen

  • Řeším úlohy úsudkem a zapisuje a zdůvodní způsob řešení
  • Při řešení jednoduchých praktických problémů a modelových situací užívám i standardních algoritmů, např. užití rovnic.
  • Řeším jednoduché strategické a kombinatorické úlohy bez použití kombinatorických vzorců.
  • Při řešení netradičních geometrických úloh užívám prostorové představivosti, modelů, náčrtků, schémat apod.
  • Užívám komplexních poznatků a dovedností z různých tematických a vzdělávacích oblastí.

Vloženo: 08.03.2024, 08:31/upraveno: 08.03.2024, 08:31

Leden

  •  Sestrojím osu úhlu, osu úsečky, tečnu kružnice v jejím bodě, kružnici opsanou trojúhelníku a využívá Thaletovu kružnici při konstrukci pravoúhlého trojúhelníku.
  • Dodržuji zásady rýsování, používá pravítko s měřítkem, trojúhelník s ryskou, kružítko a úhloměr.
  • Sestrojím rovinné útvary dle zadaných prvků, při řešení konstrukční úlohy provádí rozbor úlohy prostřednictvím náčrtu, sestrojí všechna řešení.
  • Rozlišuji shodné a podobné trojúhelníky, pomocí poměru podobnosti určím rozměry trojúhelníků, využívám věty o podobnosti trojúhelníků (věta sss, uu, sus)
  • Využívám měřítko mapy (plánu) při řešení slovních úloh k určení skutečných rozměrů a naopak.

Vloženo: 12.01.2024, 11:34/upraveno: 08.03.2024, 08:30

Prosinec

  •  Provádí rozbor dané situace pomocí náčrtku.
  • Využívá potřebnou matematickou symboliku a posuzuje reálnost získaného výsledku
  • Používám s porozuměním pojmy odvěsna a přepona v pravoúhlém trojúhelníku, pomocí Pythagorovy věty počítám délky stran v pravoúhlém trojúhelníku, aplikuji Pythagorovu větu v tělesech (výpočet délky hrany a stěnové úhlopříčky v kvádru a krychli)
  • Řeším praktické úlohy s využitím Pythagorovy věty.
  • Definuji a sestrojím kružnici a kruh s daným poloměrem nebo průměrem a středem v daném bodě.
  • Určím vzájemnou polohu kružnice a přímky (tečna, sečna, vnější přímka), vzájemnou polohu dvou kružnic, průsečíky a body dotyku.
  • Účelně používám přibližnou hodnotu čísla π (desetinné číslo, zlomek), vypočítám obvod a obsah kruhu a délku kružnice pomocí vzorců.

Vloženo: 12.01.2024, 11:34/upraveno: 12.01.2024, 11:34

Listopad

  • Používá s porozuměním základní statistické pojmy (statistický soubor, statistický znak, statistické šetření).
  • Určím četnost, aritmetický průměr, používám výsledky jednoduchého statistického šetření, zvolím vhodnou tabulku a vhodný diagram k jejich znázornění, k reprezentaci dat volím vhodný typ grafu
  • Posoudím typ závislosti mezi dvěma veličinami (přímá, nepřímá úměrnost).
  • Vyjádřím přímou a nepřímou úměrnost tabulkou, rovnicí a grafem. Odhalí funkční vztah v textu úlohy.
  • Využívá těchto znalostí k řešení praktických úloh.

Vloženo: 02.11.2023, 14:22/upraveno: 02.11.2023, 14:22

Říjen

  • Zopakuji si umocňování a odmocňování.
  • Ovládám vzorce na umocňování mnohočlenů.
  • Umím pracovat s algebraickými i číselnými výrazy.
  • Určím hodnotu číselného výrazu.
  • Provádím početní operace s výrazy.
  • Rozkládám výraz na součin.

Vloženo: 14.10.2023, 00:12/upraveno: 14.10.2023, 00:12

Září

  • Zopakuji si operace se zlomky. (sčítání, odčítání, násobení, dělení, složený zlomek)
  • Procvičím si poměr.
  • Znám pojem 1 %, umím určit základ a vypočítat část celku.
  • Ovládám finanční matematiku a znám základní pojmy.

Vloženo: 04.09.2023, 12:25/upraveno: 04.09.2023, 12:25