Online učivo -

Červen

Umim vytvořit 2. a 3. stupeň dlouhých i krátkách přídavných jmen.

Umim odpovědět na konverzační otázky, ve kterých se přídavná jména ve 2. nebo 3. stupni vyskytují. 

Ovládám slovní zásobu spojenou se zdravím. 

Vloženo: 06.06.2021, 22:52/upraveno: 06.06.2021, 22:54

Květen

S jistotou rozpoznám a vytvořím větu v přítomném čase přítomném a prostém, na základě kontextu se správně rozhodnu pro jeden z obou časů. 

V čase přítomném průběhovém i prostém tvořím kladné i záporné věty. 

Ovládám slovní zásobu potřebnou pro popis osoby, dokážu člověk popsat. 

Umím vytvořit druhý stupeň krátkých i dlouhých přídavných jmen. 

Vloženo: 02.05.2021, 22:18/upraveno: 02.05.2021, 22:18

Duben

Ovládám slovní zásobu potřebnou k popisu každodenních činností. 

Formuji věty v přítomném čase prostém ve všech osobách, a to záporné a kladné. Dokážu vytvořit otázku zjišťovací. 

Umím vyjmenovat dny v týdnu. Dokážu odpovědět na otázku "What's the time?" 

Umím vytvořit druhý stupeň přídavných jmen. 

Popisuji rozdíly mezi životem ve městě a životem na vesnici. 

Vloženo: 04.04.2021, 15:17/upraveno: 04.04.2021, 15:17

Březen

Dokážu správně používat vazbu There is/There are, a to v oznamovacích větách kladných i záporných, zjišťovacích otázkách a krátkých odpovědích na ně. 

Ovládám slovní zásobu týkající se budov a míst ve městě a dokážu odpovědět na otázku "Why do people go there?" (Why do they go to a bank/cinema...? - To borrow money/watch a film...) 

S jistotou ovládám předložky místa - next to, in front of, behind, between, near... 

Ovládám slovní zásobu na téma "povolání" ("jobs"), umím říct, kde kdo pracuje a jednoduše vyjádřit, co je náplní jeho práce. 

Opakuji si slovní zásobu potřebnou k popisu každodenních činností. 

Vloženo: 01.03.2021, 16:35/upraveno: 01.03.2021, 16:35

Únor

Dokážu popsat, jaké je aktuálně počasí a jaké bylo včera/minulý týden/minulý měsíc/o víkendu - znám potřebnou slovní zásobu a umím použít minulý tvar slovesa "to be". 

Mluvím o svých oblíbených sportovních aktivitách. 

Dokážu pojmenout různé budovy a místa ve městě a popsat, za jakým účelem je navštěvujeme, co se zde odehrává a jak se zde máme chovat (používám modální sloveso "must"). 

Vloženo: 31.01.2021, 19:55/upraveno: 31.01.2021, 19:55

Únor

Dokážu popsat, jaké je aktuálně počasí a jaké bylo včera/minulý týden/minulý měsíc/o víkendu - znám potřebnou slovní zásobu a umím použít minulý tvar slovesa "to be". 

Mluvím o svých oblíbených sportovních aktivitách. 

Dokážu pojmenout různé budovy a místa ve městě a popsat, za jakým účelem je navštěvujeme, co se zde odehrává a jak se zde máme chovat (používám modální sloveso "must"). 

Vloženo: 31.01.2021, 19:53/upraveno: 31.01.2021, 19:53

Leden

  • Typický průběh dne – přítomný čas prostý s dalšími slovesy

  • Procvičování tvorby otázek a záporu. 

  • Můj dům a pokoj – opakování a rozšiřování slovní zásoby 

Vloženo: 03.01.2021, 21:49/upraveno: 03.01.2021, 21:49

Prosinec

  • Sporty a oblíbené volnočasové aktivity 

  • Místa ve městě 

  • „Předmětné“ tvary zájmen

Vloženo: 06.12.2020, 22:35/upraveno: 06.12.2020, 22:35

Listopad

Předložky místa – opakování a rozšíření
Vyjadřování pocitů – přídavná jména

Data – dny a měsíce v týdnu, řadové číslovky
Přivlastňovací tvary zájmen

Vloženo: 20.11.2020, 12:16/upraveno: 20.11.2020, 12:16

Říjen

Sdělím, jaké jídlo mám a nemám rád/a, co obvykle snídám apod. Totéž řeknu o kamarádovi. 

Umím vytvořit zápor a otázku ve všech osobách v přítomném čase prostém: What do you like/want? He doesn't want a cheese and ham sandwich because he doesn't like cheese apod.  Na zjišťovací otázky používám krátké odpovědi - Yes, I do. No, I don't. 

Dokážu nabídnou pokrm a sám nabídku přijmout či zdvořile odmítnout. (Would you like...?) 

Zvládnu jednoduchou konverzaci v obchodě či restauraci. 

(V učebnici lekce 27 - 29; materiály v sešitě, slovíčka ve slovníčku - viz Bakaláři) 

 

 

Vloženo: 04.10.2020, 16:17/upraveno: 04.10.2020, 16:17

Září

Sdělím, co nějaký člověk nebo skupina lidí v určitou chvíli dělá nebo nedělá a dokážu se na totéž zeptat.

Z popisu poznám zvíře (it has got..., it lives... , it can...) a sám/sama ho dokážu popsat. 

S jistotou odpovídám na otázky typu How many...? What are you doing/wearing? Which pet would you like to have? apod. 

(Učebnice kapitoly 24 - 26, opakování slovní zásoby.) 

Vloženo: 04.10.2020, 16:08/upraveno: 04.10.2020, 16:08